joi, 23 februarie 2012

Sex cu Dex

Dicționar fără Tabu - prima mea carte!
Timid + Retras + Sfios +  Înhibat + Pudic + Cochiliat = Educație sexuală! Acestei formule am încercat să-i găsesc rezolvare mult timp. Îmi doream să dau de următoarea metodă de rezolvare: Îndrăzneț + Deschis + Pervers + Sociabil + 2 x (Sigur + Responsabil) = Educație sexuală! În martie 2011 am participat la un seminar unde am "șiulit" urechile la acest domeniu tabu pentru mine până atunci. Prezervative, contracepție, gonoree, avort, sifilis, ciclu menstrual, drepturi sexual-reproductive, masturbare, HIV/SIDA, menstruație, SEX... – toate acestea au fost „dejghiocate” acolo cu înțelesuri clare și utile. Odată cu înțelegerea acestor subiecte interzise, interesul a crescut spre o cunoaștere mult mai detaliată. Am cunoscut oameni care muncesc în domeniul sănătății sexual-reproductive, ginecologi, psihologi, educatori de la egal la egal, etc. unde mi-au redat sute de kilograme de încredere, tone de responsabilitate și kintale de siguranță. Am învățat multe, dar nu e suficient! Am cunoscut mulți tineri prost informați prin intermediul orelor de informare pe care le-am practicat în țară. M-a îngrozit tupeul lor că știu să le facă pe toate! Această realitate în care trăiesc tinerii:
  • nu știu să utilizeze un prezervativ corect,
  • să se protejeze de infecții sexuale,
  • cum să aibă grijă de igienă
  • care le sunt drepturile sexual-reproductive
  • ce este un ciclu menstrual ș.a.
am hotărât că TREBUIE SĂ FAC CEVA!
În vara lui 2011 mi-a venit ideia să realizez cu dicționar util și practic pentru tineri. Timp de o lună am adunat peste 500 de termeni cu explicații și am purces la lucru. Redactarea și machetarea mi-au luat mult timp, undeva vreo 6, 7 luni. Apoi cu macheta am mers la editură și peste o săptămână am obținut....vedeți în foto: Dicționar fără Tabu! În colaborare cu Societatea de Planificare a Familiei din Moldova urmează să edităm un tiraj mult mai mare în luna aprilie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu