Organizaţiile neguvernamentale îşi pot face auzite vocile în mare parte prin intermediul mass-media, astfel promovându-şi activitatea. Teza a fost expusă la un training, la care au participat reprezentanții a circa 30 de ONG-uri. Aceștia au învăţat cum o organizaţie trebuie să se facă auzită, să atragă presa la evenimentele sale ca, într-un final, să fie reflectat corect mesajul pe care îl promovează.„Ar trebui ca ONG-urile să colaboreze cu mass-media. Neglijând aspectul mass-media, vocea ONG-urilor va fi auzită ca într-o surdină, efortul trebuie să fie mult mai mare ca să obţii un succes”, a menționat consultantul în comunicare PNUD, Ina Prisăcaru.
=
Managerul în comunicare şi monitorizare în cadrul Academiei pentru Dezvoltare Educațională (AED), Roxana Teodorcic, organizatorul trainingului, a declarat că pentru un ONG este foarte important să conlucreze cu mass-media, pentru că doar aşa poate să-şi promoveze activităţile şi să-şi transmită mesajul către cetăţeni. „Acest training vine să răspundă la întrebările: Ce trebuie să facă un ONG ca să ajungă la jurnalist, Cum trebuie să faci un subiect de presă şi pe cine trebuie să contactezi într-o instituţie media dacă doreşti ca un jurnalist să vină la evenimentele tale”, a menţionat Roxana Teodorcic.
Natalia Boicenco de la Centrul comunitar pentru copii şi Centrul cu dizabilităţi fizice, participantă la trening, a declarat că orice organizaţie are nevoie de sprijinul mass-media. „Aici am învăţat că ONG-urile întotdeauna trebuie să vină cu ceva nou, interesant, pentru a atrage atenţia presei. Așa ne străduim”, a spus participanta la training.
Cristina Turcu, de la organizaţia Medecine Du Monde din Bălţi, responsabilă pentru comunicare cu mass-media, a declarat că în Bălţi presa este receptivă la evenimentele organizate de către ONG-uri, dar totuşi este nevoie de mai multe şi mai profunde cunoştinţe pentru a capta atenția presei. „Am venit aici pentru a afla cum trebuie să interesăm presa să vină la evenimentele pe care le facem, modul în care trebuie să fie făcute evenimentele, pentru că mass-media este cea care mobilizează comunitatea”, a declarat participanta. Trainingul este organizat de către AED, USAID şi Parc Comunication
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu